۷ نکته طلایی برای داشتن رقابت سالم در دنیا کسب وکار

رقابت سالم شما را مجبور خواهد کرد که در کارتان نوآوری و ابتکار به خرج دهید. امروز در سامانه ثبت مشاغل میخواهیم ۷ نکته طلایی برای داشتن رقابت سالم در دنیا کسب وکار را باهم بررسی کنیم. باما همراه باشید.

شاید در دنیای کسب و کار امروز رقابت برای شما ترسناک به نظر برسد و دچار سردرگمی شوید. اما عقب نشینی نکنید. با داشتن برنامه ای درست ومنظم می توانید، روی برند سازی تان کار کنید و نهایتا به مشتریان تان بهتر خدمات رسانی کنید.

قطعا در کسب وکارتان با رقبا رو برو خواهید شد. امابا داشتن استراتژی مناسب میتوانید رقابت سالمی داشته باشید و در کسب و کارتان موفق شوید.

با ما همراه باشید تا در ادامه ۷ نکته طلایی برای داشتن رقابت سالم در دنیا کسب وکار را باهم بررسی می کنیم.

۱. اطلاعات مشتریان تان را جمع آوری کنید

۸۰درصد کسب و کار ها اطلاعات کافی از مشتریانشان برای ایجاد کمپین های بازاریابی ندارند. با داشتن اطلاعات تماس و ایجاد کمپین های بازاریابی شما میتوانید چرخه عمر مشتری را افزایش دهید. درواقع یک خرید را تبدیل به چندین خرید کنید.

حالا چگونه اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنیم؟ باید دلیلی بیاورید که مشتریان قانع شوند که شماره تماس شان را در اختیارتان قرار دهند.

می توانید در زمان خرید، از مشتریان بخواهید اطلاعات تماس شان را در اختیارتان قرار دهند تا در مسابقات و قرعه کشی ها شرکت داده شوند و همچنین به آن ها بگویید که آنها را از تخفیف ها و آوردن جنس های جدید باخبر خواهید کرد.

یا یک فرم نظر سنجی تهیه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید و ازشان بخواهید تا فرم را پر کنند. در فرم نظر سنجی فیلد اطلاعات تماس قرار دهید.

۲. رفتار رقبا را بررسی کنید

سامانه ثبت مشاغل

نکته بسیار مهم در رقابت، بررسی رفتار رقبا می باشد. با تحلیل رفتار رقبا میتوان پی برد با که رقابت میکنیم، سر چه چیز هایی نمیتوان رقابت کرد و سرانجام به مزیت رقابتی و استراتژی های رقابتی دست خواهیم یافت.

برای تحلیل رقبا باید این سوالات را پاسخ دهیم:

آیا رقبا با مشتریانشان تماس تلفنی دارند که منجر به فروش شود؟

چه چیزی باعث شده که مشتریان برند رقیب را انتخاب کنند؟

آیا برند رقیب داستان خاصی دارد؟

و بعد ببینید که رقبای شما چه کار هایی را انجام نمیدهند. با بررسی این موارد میتوانید به مزیت رقابتی رقبا پی ببرید.

۳. متفاوت باشید

پس از برسی بازار و رقبا، ببیند چه کاری می توانید انجام دهید تا با رقبا متفاوت باشید، درواقع یک مزیت رقابتی ایجاد کنید.

به موارد زیر توجه کنید:

  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالاتر
  • بسته بندی جذاب
  • دادن مشاوره تخصصی به مشتریان
  • برخورد صمیمی با مشتریان
  • خدمات پس از فروش
  • ارسال به موقع محصول
  • پیگیری به انتقاد و پیشنهادات
  • و…..

شما با بکارگیری این موارد می توانید مشتریان را متقاعد کنید که برند شما را برای دریافت خدمات یا خرید محصول انتخاب کنند.

۴.شفاف سازی کنید

یک شعار تبلیغاتی مناسب داشته باشید.

و همچنین با تولید محتوا مناسب وجذاب مشتریان را به سمت برند تان بکشانید.

داشتن شعار یک چیز حیاطی برای بقای تجارتتان می باشد. برای اثبات این موضوع کافی ست به گوشی موبایل خود نگاهی بیندازید، روزانه چند پیامک تبلیغاتی برای تان می آید؟ چند پست تبلیغاتی در اینستاگرام میبینید؟ در دنیای امروز با سرعت بسیار بالا مورد بمباران اطلاعاتی هستیم.

این وسط کسب وکار هایی پیروز میشوند که با یک جمله به هدف میزنند. در این شلوغی یک شعار جذاب به راحتی به ذهن سپرده می شود.

یک شعار حرفه ای محصول تان را در میان محصولات دیگر متمایز خواهد کرد. انتخاب شعار مناسب یکی ازمواردی است که به جذب مشتری کمک شایانی خواهد کرد. با ایجاد یک شعار حرفه ای، محصول تان در یک عبارت کوتاه به خاطر سپرده خواهد شد.

برای این که برای شما ملموس تر باشد، شعار “نایکی” را باهم بررسی کنیم

“فقط انجامش بده”

فهمیدن منظور شرکت نایکی بسیار ساده و جذاب است. این شعار نشان میدهد که نایکی فراتر از پوشاک لباس ورزشی است، نایکی با این شعاراین طرز فکر را مطرح میکند که برای سالم ماندن ، مهم نیست که حتما ورزشکارحرفه ای هستید یا نه، اگر میخواهید ورزش کنید فقط کافیست انجامش بدهید. در هر جای جهان که هستید فقط انجامش بده .

۵.نام تجاری مناسبی انتخاب کنید

نامی برای برند تان انتخاب کنید که وقتی آن برند به گوش مخاطبین بخورد متوجه شوند که در چه حوزه ای خدمات رسانی میکنید و یا چه محصولاتی ارائه می دهید.

زمانی که اسمی برای تجارت تان انتخاب می کنید از خودتان بپرسید که آیا این نام آنقدر گویا هست که زمانی به گوش کسی بخورد زمینه فعالیت ما رادر ذهن او تداعی کند یا خیر؟

یک مثال واضح و روشن: ” سامانه ثبت مشاغل ” کاملا واضح است که در حوزه ثبت اطلاعات شغلی افراد فعالیت میکند.

بنابراین انتخاب یک نام مناسب برای تجارت تان اهمیت بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد.

۶.حفظ مشتری یان قدیمی

مشتری وفادار

از مشتریان وفادارتان حفاظت کنید. مشتریان از این که به آن ها اهمیت بدهید، خوششان می آید، مشتریان تان راشناسایی کنید ، زمانی که برای دفعات بعدی به فروشگاه تان می آیند، با روی باز به آن ها خوش آمد گویی کنید. آنها را منتظر نگذارید مشتری قدیمیتان را بشناسید و خارج از نوبت به آنها سرویس دهید.

به مشتریان قدیمی تان اشانتیون دهید، به آنهای به ازای آوردن چند مشتری یک محصول رایگان بدهید.

مواردی که میتواند یک مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کند بسیار زیاد است، که به چند مورد اشاره کردیم، این موارد را شناسایی کنید و به کارگیرید.تا با استفاده از مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدتان افزایش یابد.

۷.به تیم خود اهمیت دهید

به کارکنان تان اهمیت دهید و آن ها را راضی نگه دارید، تا بتوانید با کمک آن ها از رقبا پیشی بگیرید. متاسفانه خیلی ازمدیران برای راضی نگه داشتن کارکنانشان هیچ تلاشی نمیکنند. اما کمک به کارمندان و راضی نگه داشتن آن ها در کار منجر به فدارکاری و تعهد آن ها نسبت به کارشان می شود. و اینجاست که میتوانید با کمک آن ها یک رقابت سالم داشته باشید.

کلام آخر…

برای رقابت کردن میلیون ها راه وجود دارد. اما کدام راه برای تجارت شما مناسب تر است؟

باهم ۷ نکته طلایی برای داشتن رقابت سالم در دنیا کسب وکار را بررسی کردیم. این ۷ نکته میتواند به شما کمک کند تا ایده بهتری در جهت رفع نیاز مشتری ارائه دهید. و رقابت سالمی با برند های مشابه خود داشته باشید.

ثبت نظر