چگونه بدون درس خواندن، میلیاردر شویم؟

سلام دوستان، با ما همراه باشید، در این مطلب می خواهیم به سوال چگونه بدون درس خواندن، میلیاردر شویم؟ پاسخ دهیم.

حتما دور و برتان افرادی را دیده اید که بدون این که تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، ازنظر مالی بسیار موفق هستند، در این مقاله نمی خواهیم درس نخواندن را تبلیغ کنیم اما میخواهیم بگوییم که درس خواندن تنها راه موفقیت نیست.

درست است که درس خواندن میتواند به ما کمک کند که در رشته تخصصی که علاقه مند هستیم موفقیت کسب کنیم، اما این را به یاد داشته باشید که درس خواندن تنها راه موفقیت نیست و راه های زیادی برای به دست آوردن موفقیت مالی وجود دارد.


فایل صوتی مقاله


گام اول: یادگیری مهارت

حتما یک یا چند مهارت پولساز یاد بگیرید.

مثلا اگر به دنیای دیجیتال علاقه دارید و میخواهید با کامپیوتر کارکنید ، مهارت هایی مثل تولید محتوا، سئو، طراحی سایت، ترجمه، ویرایش عکس، موشن گرافی، اینفوگرافی، مدیریت اینستاگرام و… میتواند به شما کمک کند.

اگر به کار های کامپیوتری علاقه ندارید، فروش و بازاریابی را تخصصی یاد بگیرید.

چگونه بدون درس خواندن، میلیاردر شویم؟

همچنین اگر میخواهید کار فیزیکی انجام دهید، یادگیری مشاغلی مثل مکانیکی ماشین های سبک و سنگین، یک یا چند مهارت در ساختمان سازی، مثلا طراحی داخلی و خارجی، نجاری، تاسیسات، ساخت درب و پنجره، کنافکاری و… مشاغلی هستند که جامعه به آن ها نیازدارد و همچنین ساخت مبلمان، دوخت پرده، ، طراحی و دوخت و یک یا چند خدمات در آرایشگری برای خانم ها میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

مهارتی که میخواهید یاد بگیرید بررسی کنید، ببینید تقاضا برای آن در بازار وجود دارد یا خیر

به یاد داشته باشید، اگر میخواهید در حوزه کاری تان موفق باشید، در درجه اول باید در مهارتی که میخواهید از آن درآمد کسب کنید، حسابی تخصص پیدا کنید. لازمه موفقیت داشتن تخصص کافی می باشد.

گام دوم: کسب و کارتان را شروع کنید

بعد از این که مهارت های لازم و کافی برای داشتن شغل را یاد گرفتید، کارتان را شروع کنید.

سعی کنید در شروع کار فقط تجهیزات ضروری را تهیه کنید و همچنین، مکانی متناسب با بودجه تان را اجاره کنید.

بعضی افراد در شروع کسب و کار با دریافت وام و تسهیلات بالا، خود را زیر قرض می برند و با حجم بالایی از قرض و وام ، دچار دل زدگی در کسب و کار شده و نهایتا مجبور به جمع آوری کسب و کارشان می شوند.

چگونه بدون درس خواندن، میلیاردر شویم؟

هر کاری را که شروع می کنید، اگرخدمتی را ارائه می دهید که ممکن است بازار رقابتی در آن حوزه وجود داشته باشد، دنبال روش های متفاوت ازافراد دیگر باشید. برای مثال اگر فروشگاه لوازم آرایشی دارید، با هر بار خرید، یک محصول کوچک به مشتری هدیه دهید. درواقع راه های جذب مشتری و مشتری مداری را یاد بگیرید.

گام سوم: تبلیغات را فراموش نکنید

بعد از این که استارت زدید، برای جذب مشتری، تبلیغات را فراموش نکنید.

با تبلیغات در اینستاگرام، ثبت آگهی، و روش های تبلیغات مدرن و سنتی، مجموعه کاری تان را به افراد مختلف معرفی کنید.

ویل راجرز ، تبلیغات را هنر متقاعد کردن مردم برای خرج کردن پول هایشان برای چیزی که نیازی به آنها ندارند می داند.

و همچنین

هنری فورد، شرکتی که بخاطر صرفه جویی در هزینه ها، تبلیغات خود را متوقف می کند. مانند کسی است که برای صرفه جویی در وقت ساعتش را متوقف کند.

گام چهارم: پس انداز کردن

نصف درامدتان را پس انداز کنید، یک روش موثر در پس انداز کردن این است که پولی که به دست تان میرسد، در همان اول تا جاییکه می توانید مبلغی ازآن بردارید و کنار بگذارید و کلا پولی که کنار گذاشته اید را نادیده بگیرید و فرض کنید که اصلا چنین پولی وجود نداشته است.

مهم نیست این پول از کجا به دست تان رسیده است، سود سهام یا درآمد کسب و کارتان یا از طریق معامله یا از هر طریق دیگر فرقی نمیکند، مهم این است که این مبلغ به دست شما رسیده و شما باید بخشی از این پول را به صورت سخت گیرانه، پس انداز کنید. حتی اگر در اوایل یک پنج هزار تومانی باشد، حتما این کار را انجام دهید.

پس اندازی که می کنید را نادیده بگیرید. پس انداز این چنینی، دو ویژگی مهم دارد: یکی این که از خرج شدن الکی پول جلوگیری می کنید، دوم با اضافه شدن موجودی پس انداز، انگیزه برای پس انداز کردن را افزایش می دهد.

گام پنجم: سرمایه گذاری

خود را مجاز کنید تا از پس انداز تان، فقط برای سرمایه گذاری خرج کنید. میتوانید در بازار ملک، خرید طلا و سکه، بازاربورس به شرط یادگیری این بازار و… سرمایه گذاری کنید.

در سرمایه گذاری به این موضوع توجه کنید که، پول تان را به یکباره در یک حوزه سرمایه گذاری نکنید، در دو یا چند حوزه پول تان را سرمایه گذاری کنید تا اگر خدای نکرده در یکی از این سرمایه گذاری ها شکست خوردید، پولتان به یکباره ازبین نرود.

کلام آخر: چگونه بدون درس خواندن، میلیاردر شویم؟

در این مقاله راهکار ها و گام های موثر برای رسیدن به ثروت بدون داشتن تحصیلات را بررسی کردیم. سوالی که ذهن خیلی از افراد را درگیر کرده بود ، چگونه بدون درس خواندن، میلیاردر شویم؟ پاسخ دادیم.

پس بنابراین درس خواندن تنها راه موفقیت نیست و با یادگیری مهارت وشناخت بازار و تلاش و کوشش و پشتکار هم می توان به درآمد بالا و موفقیت های مالی دست یافت.

ثبت نظر