چگونه پولدار شویم؟

سلام، در این مقاله می خواهیم باهم به سوال چگونه پولدار شویم؟ پاسخ دهیم و راهکارهای مفید برای پولدارشدن را بررسی کنیم.

شاید برای شما هم بار ها پیش آمده است که وقتی صحبت از پول می شود، بعضی از اطرافیان، حرف های کلیشه ای را شروع می کنند. مثلا می گویند پول خوشبختی نمی آورد و موضوع معنویت و ثروت را با هم ربط می دهند. در حالی که نباید پول و معنویت رادر هم آمیخت.

زیگ زیگلار (Zig Ziglar)، نویسنده‌ و فروشنده‌ی حرفه‌ای آمریکایی معتقد است :

«همه‌ی زندگی پول نیست، اما اهمیت پول چیزی شبیه اکسیژن است.» 

خیلی ها اعتقا دارند که پول خوشبختی نمی آورد، پول فساد می آورد و… شاید از این جور حرف ها زیاد شنیده باشید.

درست است که پول خوشبختی نمی آورد ولی اگر پول نباشد، قبض آب و برق و تلفن، اجاره خانه، خرج تحصیل فرزندان، هزینه رخت و لباس خانواده و چیز های ضروری منزل را نمی توان تهیه کرد. بنابراین بهتر است شعار را کنار بگذاریم چون پول بخش مهمی از زندگی است و بدون پول به سختی باید زندگی را گذراند.

و همچنین در دنیا افراد ثروتمند زیادی هستند که با پولی که در اختیار دارند به افراد زیادی کمک کرده اند، پول شان را در راه خیر خرج کرده اند، پس پول به خودی خود بد نیست بلکه نحوه استفاده از آن این طرز فکر منفی را ساخته است.

در این مقاله از مطالب کلیشه ای و داستان پردازی که همیشه شندیده اید خبری نیست، در این مطلب میخواهیم مسیر پولدار شدن را بررسی کنیم.

خب حالا چگونه پولدار شویم؟

همه ی انسان ها بیست و چهار ساعت را در طول شبانه روز در اختیار دارند، حالا چگونه برخی افراد روز به روز درآمدشان افزایش می یابد و جز افراد ثروتمند می شوند برخی برعکس؟

۱.از شغلتان خجالت نکشید

بعضی از افراد هستند که در شروع کار، به دنبال شغل های دهن پرکن هستند و به دلیل چشم و هم چشمی دست به کار هایی می زنند که در آن تخصص ندارند.

و یا شغل های پر درآمدی را سراغ دارند ولی بخاطر دیدگاه جامعه به سراغ آن مشاغل نمیروند.

اما این افراد باید بدانند که جامعه به همه ی شغل ها نیازمند است، و هر کدامشان، گره ای از مشکلات را باز میکند، پس شغلی بهتر یا بدتر وجود ندارد.

چگونه پولدار شویم؟

مثلا اگر به کفاشی علاقه دارید ولی به دلیل دیدگاه مردم به دنبال این شغل نمی روید، بهتر است بگوییم ، همانطور که جامعه به پزشک برای درمان بیماری ها نیازمند است، به کفاش هم برای ساخت و تعمیر کفش نیاز دارد.

پس هیچ شغلی نسبت به شغل دیگر برتری ندارد، بلکه ارزش هر فرد به شخصیت و نوع سخن گفتن او در جامعه می باشد نه شغل او

نوع کاری که انجام می دهید مهم نیست، مهم تلاش و کوشش و پشت کاری است که در هر شغلی که هستید، داشته باشد و هر کاری که انجام می دهید را به نحو احسنت انجام دهید.

۲. وقت طلاست

چگونه پولدار شویم؟

شاید شنیده باشید، پول از دست رفته را می توان برگرداند ولی وقت از دست رفته را نه، بنابراین برای کار های روزانه تان، برنامه ریزی دقیق داشته باشید و کار ها را طبق برنامه انجام دهید و هیچ کاری را پشت گوش نیندازید، تمام افراد موفق دنیا، در زندگی شان برنامه ریزی دقیق داشته اند.

با برنامه ریزی در طول شبانه روز کار های بیشتری را می توان انجام داد.

۳. نه گفتن را یاد بگیرید

استیو جابز می‌گوید: «رمز موفقیت شرکت اپل در توانایی نه گفتن ما به موارد غیرضروری بوده است.»

هنر نه گفتن را بیاموزید، اگر پیشنهاد شغلی و یا سرمایه گذاری به شما داده می شود اول تمام جوانب را بررسی کنید، سپس پاسخ دهید.

اگر دیدید نقشی در افزایش درآمدتان نداشت، لطفا آن پیشنهاد را رد کنید.

۴. تبلیغات اینترنتی فراموش نشود

اگر دارای کسب و کاری هستید و به افزایش درآمدتان می اندیشید، لطفا تبلیغات اینترنتی مثل فعالیت در اینستاگرام و ثبت آگهی و… در سایت های ثبت مشاغل را فراموش نکنید.

با تبلیغات اینترنتی ، کسب و کارتان را در معرض دید عموم قرار خواهید داد و در نتیجه، کاربران زیادی با شما تماس خواهند گرفت. از این رو درآمدتان افزایش خواهد یافت.

۵. بهانه گیری ممنوع

یکی دیگر از پاسخ ها به سوال چگونه پولدار شویم؟ این است که بهانه گیری و دلیل تراشی را کنار بگذاریم .

چگونه پولدار شویم؟

به جای این که زمین و زمان، پدر و مادر، شرایط خانوادگی و… را دلیل بی پولی مان بدانیم، با یک برنامه ریزی دقیق، کاری را که می خواهیم شروع کنیم.

فاصله ی بین بی پولی و کسب درآمد در عمل کردن است، پس برای افزایش درآمد و پولدار شدن، با هر سطح سواد و مهارت می توانید با پشتکاری و تلاش به موفقیت دست یافت، تنبلی را کنار بگذارید، توانمندی ها و مهارت های تان را تقویت کنید.

با تلاش و شروع فعالیت، قطعا فرصت های زیادی برای شما پیش خواهد آمد، پس تنبلی، ترس و بهانه جویی را کنار بگذارید.


فایل صوتی مقاله

ثبت نظر