چرا درج آگهی در سامانه ثبت مشاغل به جذب مشتری و افزایش درآمد   کمک میکند؟

امروز میخواهیم باهم در مورد درج آگهی یا ثبت اطلاعات شغلی در سامانه ثبت مشاغل ، باهم گپ وگفت داشته باشیم . با ما همراه باشید

همانطور که میدانید برای داشتن درآمد بالا صرفا داشتن یک کسب و کار و یا محصولات و خدمات با کیفیت کافی نیست اما الزامیست!…

بارها و بارها دراطراف مان دیده ایم افرادی به جهت افزایش درآمد ،کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقا میدهند وحتی با وجود قیمت های بسیار مناسب، درآمد راضی کننده ای نمی توانند کسب کنند.

که خیلی از این کسب و کارها متاسفانه به دلیل عدم آگاهی درمورد روش های کسب درآمد شکست خورده اند.

صاحبین کسب وکار باید بیشترین تمرکز خود را روی تبلیغات بگذارند…

ولی متاسفانه طبق آخرین بررسی ها ۹۰ درصد کسب وکار ها تبلیغات را نادیده میگیرند و صرفا برروی کیفیت محصول کارمیکنند.

باز هم تاکید میکنم که برای کسب درآمد بالا، کیفیت الزامیست اما کافی نیست!!!…

کسی که تبلیغات را متوقف می کند تا در پول صرفه جویی کند، مثل کسی می ماند که ساعتی را از کار می اندازد تا در وقت صرفه جویی کند.

هنری فورد

اگر صاحب کسب و کاری هستیم و یا مسئول جذب مشتری در مجموعه ای هستیم این سوال برای ما پیش می آید:

تبلیغات چیست؟ روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری کدامند ؟

به هر راه و روشی که برای ارتباط با مشتری صورت میگیرد، تبلیغ میگویند.

در تعریف اینگونه گفته شده که هر راهی برای برقراری ارتباط با مشتری برای بیان یک پیام درمورد محصولات یا خدمات تبلیغ است.

درواقع یک پیام را میخواهیم به مخاطبین ابلاغ کنیم. که در نهایت هدفمان جذب مشتری است.

برای همه ی ما پیش آمده که یک تبلیغات آنقدر برای ما جذاب بوده که ترقیب شدیم که با وجود نیاز نداشتن به آن محصول یا خدمات ، آن را تهیه کنیم.

در واقع تبلیغ انجام شده ،ما را سمت آن محصول یا خدمت کشانده.

مثلا جلوی یک فست فودی رد می شویم. روی شیشه فستفود یک عکس با کیفیت وخیلی زیبا از یک همبرگر میبینیم. همینجاست که با وجود این که گرسنه نیستیم احساس گرسنگی به ما دست میدهیم.

همبرگر

این یعنی این که صاحب آن کسب و کار توانسته از این طریق ،یک راه ارتباطی برای جذب مشتری ایجاد کند و تبلیغات موثری انجام دهد.

این یک مثال کوچک بود از یک تبلیغات سنتی

و اما اینجا این سوال ذهن مارا درگیر میکند که :

ما از چه روش تبلیغاتی باید برای جذب مشتری استفاده کنیم؟

به طورکلی تبلیغات به دو دسته تقسیم می شود، تبلیغات سنتی و مدرن یا تبلیغات اینترنتی . تفاوت های بسیار زیادی بین این دو وجود دارد.

مقایسه تبلیغات سنتی  با تبلیغات مدرن
مقایسه تبلیغات سنتی با تبلیغات مدرن

به هر روش از بازاریابی و جذب مشتری که نیاز به اینترنت نداشته باشیم، میتوانیم بگوییم بازاریابی سنتی انجام داده ایم.

مثلا پخش تراکت ، چسباندن بنر در سطح شهر، استفاده از بیلبرد، تبلیغات تلوزیونی و رادیویی، تبلیغات در روزنامه وهفته نامه هاو…

و خیلی از روش های دیگر که هرکسی در زندگی روزمره خود با چنین تبلیغاتی روبرو شده. خیلی از این روش ها هزینه های بالایی دارد مثل تبلیغات در رادیو وتلوزیون و….

واما امروزه با پیشرفت تکنولوزی واینترنت، بیشتر افراد وقت خود را در اینترنت سپری میکنند.

بنابراین افرادی که محصولات و خدمات خود را در سطح اینترنت به نمایش میگذارند ، قطعا درجذب مشتری موفق تر هستند تا افرادی که به صورت سنتی تبلیغ می کنند.

حالا چند مثال در مورد تبلیغات مدرن یا دیجیتال مارکتینگ :

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، فیسبوک، تویتر، پینترس و… ( معرفی محصولات و خدمات در آن ها )
  • ریپورتاژ آگهی در وب سایت ها
  • داشتن وب سایت مناسب برای نمایش محصولات ومعرفی خدمات
  • ایمیل مارکتنگ
  • درج آگهی شغلی در سامانه ثبت مشاغل
  • تبلیغان در اپلیکیشن های موبایل
  • و…

در عصرحاضر برای هر کسب و کاری، بازاریابی دیجیتال ضروری است. چرا که افراد برای کوچکترین کارهای خود به اینترنت مراجعه میکنند ،مثلا کسی که برای برگزاری جشن خود به دنبال سالن ویا باغ است، در گوگل جستجو میکند .

و یا در اینستاگرام سرچ میکند تا مکان مناسبی را برای برگزاری جشن خود پیدا کند .

حتی افراد برای یافتن بهترین سالن زیبایی، بهترین تعمیرگاه، بهترین قالیشویی، فروشگاه ها ، یا یافتن آدرس پزشک مورد نظرشان و… از بستر اینترنت بهره میگیرند. در واقع در گوگل جستجو میکنند.

بنابراین برای افزایش درآمد و جذب مشتری در کنار روش های سنتی مثل چاپ بنر وتراکت و.. استفاده از روش های مدرن الزامی ست .

کدام روش بازاریابی دیجیتال تاثیر بیشتری در جذب مشتری دارد؟

باید در رسانه ای تبلیغ کنیم که فکر میکنیم بیشترین مخاطبان آن جا هستند، مثل اینستاگرام:

از قدرت اینستاگرام غافل نشوید ، خیلی از افراد هستن با کمترین هزینه در اینستاگرام برای شما تبلیغ انجام میدهند.

زمانی به این موضوع پی میبرید که بخواهید هزینه تبلیغ در اینستاگرام را با اجاره یک بیلبرد در یک ماه را در بزرگراه مدرس که حدودا ماهی ۹۰۰ میلیون تومان می باشد را باهم مقایسه کنید.

این در حالیست که تبلیغات در اینستاگرام بازدهی بیشتری هم نسبت به بیلبرد خواهد داشت.

شما میتوانید بدون هیچ هزینه ای یک پیج اینستاگرام برای خود داشته باشید، محصولات و خدمات تان را در آن پیچ معرفی کنید و برای این که بیشتر دیده شوید، پیچ اینستاگرام تان را در پیج های قوی با هزینه بسیار ناچیز معرفی کنید.

و مورد بعدی که حائز اهمیت است،ثبت آگهی در گوگل می باشد. همانطور که گفتم امروزه افراد برای پیدا کردن موضوعی در گوگل سرچ میکنند.

سامانه ثبت مشاغل
سامانه ثبت مشاغل

برای این که با عنوان کاری تان در صفحه اول گوگل مشاهده شوید:

باید اطلاعات شغلی تان را در سایت های دایرکتوری نظیر سامانه ثبت مشاغل درج کنید.

زمانی که شما اطلاعات تان را سامانه ثبت مشاغل درج میکنید، وقتی مخاطبین عنوان کاریتان را در گوگل سرچ میکنند ، اطلاعات کامل شغلی تان را مشاهده خواهند کرد .

بایک مثال این موضوع را بیشتر بررسی کنیم:

مثلا مخاطب دنبال یک سنگفروشی در شهر رشت میگردد، واژه سنگ فروشی در رشت را سرچ میکند. اطلاعات افرادی که سنگ فروشی خود را در سامانه ثبت مشاغل درج کرده اند نمایش داده میشود.

یا اسم سنگفروشی را میدانند ولی اطلاعاتی از آن ندارن، مثل صنایع سنگ باهنر با سرچ این واژه اطلاعات این سنگفروشی را میتوانند مشاهده کنند.

بنابراین در عصر حاضر ثبت اطلاعات شغلی در صفحه اول گوگل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. درواقع یک پل ارتباطی قوی بین شما و صاحبین کسب و کار می باشد.

پس سعی کنید حتما حتما با کمترین هزینه اطلاعات شغلی تان را در صفحه اول گوگل ثبت کنید تا مخاطبین بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.

ثبت نظر