۷ نکته طلایی برای جذب مشتری

برای موفقیت در فروش ، باید با روش های جذب مشتری و افزایش درآمد آشنا شوید. از گذشته تا به امروز فروشندگی یک علم محسوب می شد. اما قبلا کسب درآمد خیلی ساده تر بود ، با گذشت زمان کسب درآمد یا جذب مشتری پیچیدگی های خاص خودش را پیدا کرد. بنابراین در عصر حاضر برای هر کسب و کاری یادگیری روش های کسب درآمد و یا جذب مشتری الزامی ست.

امروزه کسب وکار های زیادی در جهان راه اندازی میشوند که در مدت زمان کوتاهی به ورشکستگی روی می آورند ، برای داشتن یک کسب وکار موفق باید با مدیریت درست و ژرفنگری و برنامه ریزی مناسب، موفقیت را ازآن خود کنیم.

جذب مشتری بخشی مهم و دشوار در اکثر مشاغل محسوب می شود. در این مقاله با ارائه راهکار های مناسب برای جذب مشتری و افزایش درآمد خواهیم پرداخت.

اطلاعات کافی درمورد محصولات و خدمات تان داشته باشید.

معرفی محصولات یکی از حساس ترین وموثر ترین راه برای جذب مشتری می باشد. برای این که حس اعتماد در مشتری به وجود بیاورید باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد محصول و یا خدماتی که در حال ارائه آن هستید داشته باشید. از این رو به راحتی این اطلاعات را به مشتری انتقال خواهید داد. و همچنین انتخاب برای مشتری تان راحت تر خواهد شد.

لطفا پیاز داغ قضیه را زیاد نکنید.

صداقت داشته باشید. باید با رعایت اصل صداقت اطلاعات لازم درمورد محصول و یا خدمات تان را به مشتری انتقال دهید، بدون صداقت شاید مشتری یک بار از محصول یا خدمات تان استفاده کند ولی اگرمتوجه شود که به اودروغ گفته اید، برای دفعه بعدی هرگز به شما مراجعه نخواهد کرد. درواقع یک مشتری که میتوانست ، مشتری دائمی شما شود را از دست دادید.

و همچنین شفافیت در کار به شما کمک می کند تا از دست مشتریان دردسرساز خلاص شوید. مشتریانی که به دلیل نارضایتی ممکن است از شما شکایت کنند.

دروغگو نباشیم

زمانی که کم فروشی و گران فروشی در کارتان باشد. یا محصولات تقلبی به جای محصولات اورجینال را بفروشید. مطمئن باشید به مرور زمان مردم متوجه این قضیه خواهند شد . ودر دراز مدت اثری از کسب و کارتان باقی نخواهد ماند.

پس اصل صداقت را در کارتان رعایت کنید. محصولات وخدمات تان را با همان ویژگی هایی که دارد به مشتریان ارائه کنید. نه بیشتر نه کم تر. تا تعداد مشتریان وفادارتان افزایش یابد.

هر از چند گاهی تخفیف بگذارید

تخفیف اگر به جا و به موقع انجام شود، قطعا تاثیر خوبی در جذب مشتری خواهد گذاشت. اما یک تخفیف ناشیانه و بی هدف نه تنها هیچ تاثیری در جذب مشتری ندارد بلکه باعث عدم اعتماد افراد نسبت به آن کسب و کار میشود.

بگذارید یک مثال در این خصوص بزنم :

زمانی که دانشجو بودم ازمسیری که عبور میکردم تا به دانشگاه برسم. یک فروشگاه لوازم خانگی در مسیرم بود که همیشه یک بنر روی شیشه مغازه زده بود که روی آن بنر نوشته شده بود: “به دلیل تغییر شغل کلیه اجناس با ۶۰ درصد تخفیف به فروش میرسد” این بنر مدت ها روی شیشه این فروشگاه نصب بود. ولی هیچ وقت اثری از تغییرشغل در این مجموعه دیده نشد. این یک مثال بود از یک تخفیف ناشیانه و غیر هوشمندانه، که قطعا در اطرافتان با آن مواجه شده اید.

تخفیف هوشمندانه

سعی کنید تخفیفات فصلی بگذارید. مثلا: ” تخفیف زمستانه را از دست ندهید “ یا “به مناسبت آخر فصل همه اجناس با ۴۰% تخفیف ارائه می شود” و همچنین می توانید در مناسبت های مختلف مثل ولینتاین و روز مادر،جمعه آخر سال (جمعه سیاه) و… تخفیف بگذارید.

با مشتری در تعامل باشیم

سعی کنید اطلاعات تماس مشتریان را جمع آوری کنید. هر از چند گاهی از طریق پنل های پیامکی به آن ها پیام دهید و آن ها را از تخفیفات باخبر کنید. می توانید زمانی که محصول ویا خدمات جدید می آورید هم از طریق پیامک به مشتریان اطلاع رسانی کنید.

تعامل با مشتری

و همچنین در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام فعالیت کنید ، پرسش وپاسخ در اینستاگرام ایجاد کنید. محصولات تان را در اینستاگرام معرفی کنید و از مشتریانی که از آن محصول و یا خدمات استفاده کردند نظر بخواهید. تا افرادی که قصد استفاده از محصول و خدمات تان را دارند بیشتر با محصول و خدمات شما آشنا شودند. اینستاگرام را دست کم نگیرید، فعالیت دراینستاگرام خیلی می تواند در جذب مشتری موثرواقع شود.

اشانتیون بدهید

تقریبا همه افراد از تست خوراکی ها ومزه ها به صورت رایگان و همچنین تست محصولات آرایشی بدون پرداخت پول استقبال می کنند. ارائه محصولات به صورت رایگان باعث میشود مشتریان یک قدم به شما نزدیک تر شوند ودر جذب مشتری به شما کمک شایانی میکند.

همچنین می توانید به صورت دوره ای در ازای خرید چند محصول یک محصول را به صورت رایگان به مشتریان وفادارتان هدیه دهید. یا در ازای آوردن چند مشتری برای شما، یک محصول رایگان به مشتری وفادار هدیه دهید. که این روش برای جذب مشتری جدید بسیار تاثیر گذار می باشد.

اما سعی کنید در دراز مدت از این روش استفاده نکند، چرا که این حس به مشتری دست میدهد که از کیفیت محصولات تان زده اید. به صورت دوره ای در بازه زمانی مختلف با یک برنامه ریزی درست، این کار را انجام دهید.

نیاز مشتریان تان را بشناسید

زمانی میتوانید بگویید که یک بازاریاب حرفه ای هستید که نیاز مشتری تان را بشناسید. و با توجه به نیاز آن ها اطلاعات درمورد محصول و خدمات به آن ها ارائه دهید.

حالاچگونه نیاز مشتری را بشناسیم؟ از طریق سوال پرسیدن و گوش دادن، شما میتوانید پی به نیاز مشتری ببرید. متاسفانه خیلی از فروشندگان هستند که سوال می پرسند اما خوب گوش کردن را نیاموخته اند. این گوش نکردن به مشتری باعث می شود که نتوانید به درستی نیاز او را بشناسید.

همیشه در دسترس باشیم

همانطور که میدانید امروزه افراد برای پیدا کردن شماره تماس و آدرس جاهایی که نیاز دارند ،مثل: کلینیک دامپزشکی ،تعمیرگاه و فروشگاه و… در گوگل سرچ میکنند. پس سعی کنید حتما در صفحه اول گوگل با عنوان کاریتان باشید.

شاید این سوال برای شما پیش بیایید که ما وب سایت نداریم، چگونه بدون وب سایت در صفحه اول گوگل باشیم؟ در مقاله “چگونه بدون داشتن وب سایت صفحه اول گوگل باشیم ؟” ما به شما یاد میدهیم که چگونه با عنوان کاریتان، بدون داشتن وب سایت ، در مدت زمان کوتاهی در صفحه اول گوگل قراربگیرید. تا مشتریان به راحتی بتوانند با سرچ در گوگل به اطلاعات تماس تان دست یابند.

کلام آخر….

با وجود این که راه های جذب مشتری بسیار متنوع هستند،اما اگر نکاتی که در این مقاله گفته شد را رعایت کنید، قطعا به شما در افزایش درآمد تان و جذب مشتری کمک خواهد کرد.

ثبت نظر