الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ (بخش اول)

امروز میخواهیم باهم الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

اول از همه باید به این سوال پاسخ دهیم که الگوریتم چیست؟

روش قدم به قدم، برای حل یک مسئه را الگوریتم میگویند. کلمه الگوریتم میتواند در دنیا خارج از برنامه نویسی هم مورد استفاده قرار بگیرد، مثلا مراحلی را که شما برای دم کرن چای طی میکنید، یک الگوریتم محسوب میشود.

خب حالا که متوجه شدیم الگوریتم چیست. بریم سراغ الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ و با رعایت این نکات بتونیم به اکسپلوراینستاگرام برسیم.

وقتی از الگوریتم اینستاگرام صحبت می شود، درواقع داریم درمورد هوش مصنوعی حرف میزنیم ، که مانند یک انسان پشت این شبکه مجازی نشسته و رفتار میلیون ها نفر کاربر را تحلیل و بررسی میکند. تا بداند برچه اساس باید محتوا را به کاربران نشان دهد.

حتما متوجه شدید که قبلا اینستاگرام پست ها را بر اساس زمان انتشار آن به شما نشان میداد. اما الان بر اساس الگوی دیگری به شما نشان میدهد.

مثلایکی از معیار های اینستاگرام برای نشان دادن پست ها، علاقه شما نسبت به یک پیچ یاموضوع می باشد.

بریم که به چند سوال اساسی پاسخ قاطع بدیم:

۱.از نظر اینستاگرام ارزش انتشار ویدئو بیشتر است یا انتشار عکس؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که برخلاف دید بعضی از افراد، اینستاگرام محتوای ویدئویی و عکس را با هم برابر میداند. برخی بر این باورند که با انتشار محتوا ویدئویی اینستاگرام آن ها را به مخاطبان بیشتری نشان خواهد داد. اینستاگرام با انتشار پست زیر به این شایعه خاتمه داد. اگر تفاوتی بین عکس و ویدئو وجود دارد ، از رفتار مخاصبان نشات میگیرد.

اینستاگرام سعی میکند پست هایی را به شما نشان دهد که کاربران وقت بیشتری برای دیدن آن صرف میکنند. مثلا این محتوا میتواند یک اینفوگرافی جذاب باشد. یا یک پست چند اسلایدی باشد.

سامانه ثبت مشاغل

۲.آیا اینستاگرام فالور فیک را تشخیص میدهد؟

باید بگویم که بله ، در الگوریتم ۲۰۲۱، اینستاگرام متوجه فالور، ویو، کامنت فیک میشود. پس برای جذب فالور واقعی تلاش کند.

۳.طول کامنت برای اینستاگرام مهم است؟

خیر، طول کامنت برای اینستاگرام هیچ تفاوتی ندارد. تنها یک ایموجی بگذارید یا چند خط بنویسید، از نظر اینستاگرام هر دو این کامنت ها باهم برابرند.در تصویر زیر اینستاگرام به این پاسخ جواب داده

سامانه ثبت مشاغل

۴.اینستاگرام بین اکانت شخصی و اکانت تجاری تفاوت قائل میشود؟

خیر،اینستاگرام به طور رسمی اعلام کرد که برای دیده شدن در اکسپلوراینستاگرام هیچ تبعیضی بین اکانت شخصی و تجاری قائل نمیشود.

۵.میزان بازدید(ویو)یی که یک پست در نیم ساعت اول دارد در تعیین جایگاه آن موثر است؟

خیر ،اینستاگرام این شایعه را رد میکند، اگر پستی در ۳۰دقیقه اول دیده نشود، باعث نمیشود که فالور های پیگیر، پست شما را نبینند.

ارزشگذاری فید دراینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به پیچ های مختلف بر اساس موارد زیر می باشد:

فید اینستاگرام چیست؟

اولین صفحه ای که در اینستاگرام ورود میکنید و پست هایی که مشاهده میکنید را فید میگویند. در اصل همان صفحه home است.

حالا اینستاگرام در الگوریتم ۲۰۲۱ پست ها را بر چه اساس در فید نمایش میدهد؟

۱.علاقه کاربران

اینستاگرام تلاش میکند ببیند شمابه چه مطالبی علاقه مندید. لایک هایی که میکنید، کامنت گذاشتن ها، فالو کردن افرادی که بیشتر از همه با آن ها در ارتباط هستید همه ی این موارد رفتار شما را نشان می دهد و بر ترتیب پست ها درفید اینستاگرامتان تاثیر میگذارد.

اینستاگرام سعی میکند سر در بیاورد که شما به چه محتوایی علاقه دارید، و بر اساس همان محتوا پست ها را به ترتیب در فید اینستاگرام به شما نشان میدهد.

۲.تعامل با کاربران

اینستاگرام تلاش میکند اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک تان را بشناسد. حالا چگونه این اتفاق میوفتد؟

با کاربرانی که بیشترین تعامل را دارید، مثلا برای اکثر پست های یک پیچ کامنت بگذارید، با کاربری زیاد چت کنید، افرادی را که بیشتر از همه تگ کنید، اینستاگرام حدس میزند که آن کاربر از اعضای خانواده شما یا از دوستان نزدیک شما است .

بنابراین پست های او را در فید به شما نشان میدهد.

شاید توجه کرده باشید. اگر فردی را به تازگی فالو کرده باشید، پست های او در قسمت انتهایی فید به شما نمایش داده میشود. به این دلیل است که اینستاگرام حس میکند که آن فرد جز افراد نزدیک به شما نیست.

یکی از کارمندانی که در اینستاگرام مشغول به کار است به نام توماس‌دیمسون میگوید:

در ابتدا الگوریتم اینستاگرام تنها براساس زمان کار می‌کرد. اما پس از مدتی متوجه شدیم که این الگوریتم باعث می‌شود کاربرها خیلی اوقات از اتفاق‌های مهم و پست‌های دوستان و اطرافیان نزدیکشان جا بمانند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم الگوریتم را به سمتی ببریم که براساس نوع رابطه یک کاربر با سایر کاربران کار کند.

به گفته او الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ بر اساس موارد زیر متوجه می شود که با چه افرادی رابطه نزدیک دارید:

  • افرادی را که ای دی شان را در اینستاگرام سرچ می کنید
  • افرادی که در دایرکت با آنها چت میکنید
  • افرادی را که همیشه لایک میکنید

۳.زمان پست گذاری

طبق الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱، فید اینستاگرام، پست ها را به ترتیب زمان نشان نمیدهد. اما زمان پست گذاری برای اینستاگرام مهم است. یکی از راه های دیده شدن در اینستاگرام این است که زمان بهینه پست گذاشتن را بدانید.

این زمان با آزمون و خطا بدست می آید. شما باید ببینید چه زمان بیشترین بازدید را دارید و بررسی کنید که مخاطبان تان چه زمانی پست هایتان را می بینند، وحدس بزنید که مخاطبان چه زمانی آنلاین هستند.

مثلا اگر مخاطبانتان زنان خانه دار هستند. بین ۱۰ تا ۱۲ صبح زمانی هست که آن ها اینستاگرامشان را چک میکنند یا اگرکاربران تان کارمندان هستند. تایم نهار بین یک تا سه ظهر میتواند زمان مناسبی باشد.

بازهم تاکید میکنم، خودتان باید با آزمون و خطلا زمان بهینه را به دست بیاورید.

۴.الگوریتم اینستاگرام به فالوینگ های فعالتان اهمیت میدهد

شاید تا حالا متوجه شده باشید که اینستاگرام پست و استوری یکسری از فالینگ هایتان (following) را به شما نشان نمیدهد. چرا؟!

به این دلیل که اینستاگرام سعی میکند فعال ترین اکانت ها را به شما نشان دهد. اینستاگرام اکانت های فعال و غیر فعال را از هم تشخص میدهد و فعال ترین ها را برایتان نشان میدهد. به همین منظور افرادی که تعداد فالوینگ هایشان خیلی زیاد است، خود به خود یکسری از پست ها را از دست خواهند داد.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری

طبق الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام سعی میکند جدید ترین استوری ها را به شما نشان بدهد. و نکته بعدی این که هرچه با اکانتی تعامل بیشتر داشته باشید، استوری آن را جلوتر از همه برایتان نمایش میدهد.

بنابراین نمایش استوری بر دو اساس کار میکند یکی میزان تعاملتان با کاربران و دیگری زمان.

از این رو استوری افرادی که اینستاگرام حس میکند که آن ها عضو خانواده تان هستند یا دوستان نزدیکتان هستند و جدیدترین استوری ها را به شما جلوتر از همه نمایش میدهد.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی ست….

این مقاله به پایان رسید اما بحث الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ هنوز تمام نشده است.آپشن های اینستاگرام آنقدر زیاد است که کمتر کسی می تواند در یک مقاله تمامی نکات را بررسی کند.

در بخش دوم این آموزش در سامانه ثبت مشاغل، موارد زیر را باهم بررسی خواهیم کرد:

  • الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ برای رفتن در اکسپلور
  • الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ برای IGTV
  • نکات اساسی برای رشد اینستاگرام که هر بلاگری باید بداند
  • چرا بعضی از پست و اکانت ها به طور خودکار حذف میشود؟
  • توصیه اینستاگرام برای بلاگر ها در ۲۰۲۱
  • پاسخ به سوالات مهم در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

ثبت نظر