چگونه دربحران کرونا به کسب وکار خود رونق دهید؟

در این روز ها به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از کسب وکار ها دچار آسیب شدند. کوید ۱۹ فعالیت های اقتصادی را در بخش های مختلف به شدت کند کرد و با شیوع این ویروس خیلی از کسب وکارها نابود شدند. و هیچکس نمی داند که پاندمی ناشی از این ویروس تا چه زمانی ماندگار خواهد بود. اما باید به جهت رشد کسب و کار مان چاره ای بیندیشیم.

در این روز ها به دلیل پاندمی ناشی از این ویروس خیلی از کسب و کار ها مجبور هستند که کسب و کار خود را تعطیل کنند، تا چرخه انتقال این ویروس کم شود. بنابر این خیلی از کسب وکار ها قطعا دچار ضرر و زیان خواهند شد.

اما امروز در سامانه ثبت مشاغل می خواهیم چند راهکار مناسب جهت رشد کسب و کار تان و افزایش درآمد در بحران کرونا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد ما برای مشاغلی که در این ایام دچار رکود اقتصادی شده اند. و حتی افرادی که میخواهند دراین بحران کسب وکاری راه بیندازند. و درآمدی داشته باشند این است که به بازاریابی دیجیتال روی بیاورند .

مشاغلی که در دوران کرونا از طریق دیجیتال مارکتینگ محصولات و خدمات خود را ارائه و عرضه کرده اند. خیلی کم تر دچار آسیب شده اند نسبت به مشاغلی که به روش سنتی بازاریابی کرده اند. و افرادی که بازاریابی دیجیتال را برای جذب مشتری انتخاب کرده اند در دوره ای که این ویروس همه گیر شد ، دچار افت درآمد نشده اند.

کرونا شیوه کسب وکار ها و مشاغل را برای سال های متمادی تغییر خواهد داد. در سال های آتی تنها کسب وکار هایی رنگ موفقیت را خواهند چشید که از دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی استفاده خواهند کرد.

دیجیتال مارکتینگ یک شاخه از بازاریابی است که با پیشرفت اینترنت و فضای مجازی مورد استقبال خیلی از صاحبین کسب وکار قرار گرفته است.

درواقع به تمامی فعالیت هایی که در سطح اینترنت انجام میشود تا افزایش درآمد صورت گیرد، دیجیتال مارکتینگ میگویند. دیجیتال مارکتینگ به خودی خود به شاخه های مختلفی تقسیم میشود. که در اینجا چند مورد که برای شما مفید است و می توانید با این روش افزایش درآمد داشته باشید، را توضیح می دهیم.

در اینجا قطعا این سوال برای شما پیش می آید که چگونه بازاریابی دیجیتال انجام دهیم؟ از کجا باید شروع کرد؟

سایت فروشگاهی راه بیندازیم.

در دوران قرنطینه به طرز غیر قابل باوری خرید حضوری جای خود را به خرید اینترنتی یا آنلاین داده است.

خرید اینترنتی در ایام کرونایی

پس یک وب سایت فروشگاهی راه بیندازید تا بتوانید محصولات تان را در آن به نمایش بگذارید.

برای راه اندازی وب سایت دو راه دارید یا از افرادی که در زمینه طراحی سایت مهارت دارند، کمک بگیرید و یا خودتان این مهارت را کسب کنید.

اگر میخواهید این کار را به افرادی متخصص بسپارید میتوانید در سایت پونیشا افراد متخصص را پیدا کنید. و به صورت آنلاین با پرداخت هزینه طراحی این کار را به آن ها بسپارید.

اما اگر خودتان میخواهید این کار را انجام دهید می توانید از آموزش های وب سایت آریا تهران بهره بگیرید. که صفر تا ۱۰۰ طراحی یک وب سایت را به شما یاد می دهند.

بر فرض فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کردید. حالا باید برنامه ای برای افزایش بازدید سایت تان داشته باشید هر حرکت شما میتواند در جذب مشتری تاثیر گذار باشد.

پس برای جذب مشتری از طریق وب سایت فروشگاهی تان، نکات زیر را رعایت کنید:

  • حتما یک وبلاگ در سایتتان راه بیندازید و با محتوا خوب و جذابی که تولید می کنید. به لیست کاربران سایت تان بیفزایید
  • از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و پینترس و فیسبوک برای معرفی وب سایت تان استفاده کنید.
  • در وب سایت هایی که رتبه بالا تری از سایت شما دارند. سایت تان را معرفی کنید تا مخاطبان بیشتری را برای وب سایت تان جذب کنید.

در اینستاگرام فعالیت کنید

یک پیج اینستاگرام راه بیندازید. اینستاگرام رسانه ی قدرتمندی است که میتواند ارزش برند شما را بیشتر کند. کسب درآمد از اینستاگرام کاملا اثبات شده می باشد.

نکات زیر را برای افزایش درآمد از اینستاگرام رعایت کنید:

  • هدف تان را دقیق مشخص کنید.
  • یک قالب شیک ومناسب برای پست ها طراحی کنید.
  • محصولات و خدمات تان را در اینستاگرام با تولید محتوای خلاقانه و جذاب به نمایش بگذارید.
  • فقط در رابطه با موضوع کاری خودتان فعالیت کنید.
  • چالش ایجاد کنید.
  • هشتک مرتبط و مناسب با محصولات و خدمات تان زیر پست ها قرار دهید.
  • با پیچ های دیگر تبادل انجام دهید. مثلا اگر فروشگاه کیف وکفش هستید با پیچ فروشگاه های پوشاک تبادل انجام دهید.
  • هر از چندگاهی با پرداخت هزینه از بلاگرهای معروف بخواهید تا شما را در پیچ خود معرفی کنند.
  • فالوور های پیچ های مشابه را فالو کنید، برای این کار از ربات (ربات نینجاگرام و..) هم میتوانید استفاده کنید.
  • از استوری و لایو در اینستا غافل نشوید.

کلام آخر…

این نکته را در نظر داشته باشید که کسب درآمد به روش دیجیتال مارکتینگ یهویی صورت نخواهد گرفت. حداقل یک بازه زمانی ۶ ماهه را باید طی کند تا به درآمد قابل قبولی دست یابید.

در این مقاله تلاش کردم تا شما را با دیجیتال مارکتینگ آشنا کنم. و نحوه به کار گیری آن در این بحران کرونا برای افزایش درآمد را با هم بررسی کردیم.

این مطلب اگر برای شما مفید بود برای دوستان تان که در پاندمی کرونا دچار ضرر و زیان مالی شده اند. ارسال کنید تا با استفاده از دیجیتال مارکتینگ بتوانند درامد شان بیفزایند.

ثبت نظر