معرفی بهترین پیتزا فروشی در رشت

سلام همانطور که میدانید گشت و گذار در رستوران ها و فست فود ها یکی از جذاب ترین سرگرمی های دنیا محسوب می شود از این رو با ما در سامانه ثبت مشاغل همراه باشید تا یکی از بهترین پیتزا فروشی در رشت را به شما معرفی کنیم.

اما اول بریم سراغ تاریخچه پیتزا، ببینیم که پیدایش پیتزا از کجا آغاز شد.

تاریخچه پیتزا

جالبه بدانید که پیتزا راه طول و درازی را پیمود تا به یک غذای جهانی و پرطرفدار تبدیل شد. نام پیتزا با کشور ایتالیا و شهر ناپل اجین شده است.

پیتزا در گذشته به شکل امروزی نبوده و طی زمان های مختلف تغییرات زیادی داشته تا به شکل الان خود در آمده. در گذشته صرفا به نان گرد که با روغن زیتون و ادویه های مختلف مزه دار می شده، پیتزا می گفتند.

البته این رومی ها بودند که اولین بار پیتزا را طبخ کردند، به گفته “مارکوس پارسیوس پاتو” حدود سیصد سال قبل از میلاد مسیح رومی ها پیتزا را به مخلوط آرد و آب، روغن و سبزیجات روی سنگ های داغ طبخ میکردند.

اهالی منطقه مدیترانه به شدت طرفدار این نان های سنتی بودند، رفته رفته این نان از روم به جنوب ایتالیا راه پیدا کرد. اقشار ثروتمند خیلی به این غذا تمایلی نشان نمیدادند. در عوض افراد فقیر و کم درآمد به شدت به این نان های ترد و خوشمزه علاقه مند بودند.

هرچند که در این نان ها خبری از پنیر و انوع ژامبون و سوسیس و کالباس نبود. اما پیش زمینه ای برای تهیه پیتزا به شکل امروزی بودند.

در قرن شانزدهم زمانی که گوجه فرنگی به تازگی وارد اروپا شده بود. مردم آن را سمی میدانستند، اما قشر فقیرناپل در طبخ پیتزا از گوجه فرنگی استفاده می کردند. که کم کم گوجه فرنگی تبدیل به ماده اصلی پیتزا شد.

پیتزا مورد توجه توریست هایی که به این کشور رفت و آمد میکردند، قرار گرفت.

رافائل اسپوزیتو در ناپل نانوایی داشت، او برای این که هدیه ای تاثیر گذار به پادشاه امبرتو وملکه مارگاریتا بدهد، تصمیم گرفت تا مواد مورد استفاده در پیتزا به شکل پرچم ایتالیا در بیاید، یعنی به رنگ قرمز و سفید و سبز باشد. این بود که برای اولین بار پیتزا با شکل و ظاهر امروزی توسط “رافائل اسپوزیتو” در سال ۱۸۸۹ پخته شد.

ملکه مارگاریتا از این هدیه بسیار خوشحال شد، سپس به احترام ملکه نام پیتزا را مارگاریتا گذاشتن.

مدت زیادی پیتزا در دکه های کنار خیابان طبخ می شد. که در سال ۱۸۳۰ برای اولین بار مغازه پیتزا فروشی به اسم “آنتیکاپورت آلبا ” در شهر ناپل شروع به فعالیت کرد.

ناگفته نماند به سرعت این غذا در بین ایتالیایی ها محبوبیت خاصی پیدا کرد و جز غذای محلی آن ها شد که ایتالیایی ها شروع به معرفی این غذا در جاهای مختلف دنیا کردند.

فردی به نام جنارولمباردی اهل ایتالیا که به نیویورک مهاجرت کرده بود در آنجا یک پیتزا فروشی راه انداخت و شروع به پخت پیتزا برای اهالی نیویورک کرد.

بهترین پیتزا فروشی در رشت

طعم اصلی خمیر پیتزا، همان طعم نان تافتون را میدهد که ایتالیایی ها پیتزا را لوله میکردن و با دست میخوردن اما پیتزا با مخلفات زیاد و نان ظخیم بعد از مهاجرت ایتالیایی ها به آمریکا در قرن نوزده به وجود آمد، وگرنه پیتزا ایتالیایی با مخلفات کم و خمیری با طعم نان تافتون می باشد.

البته ناگفته نماند که روایت دیگری وجود دارد که می گویند پیتزا متعلق به ایرانیان بوده هست.

سربازان داریوش بر روی سپر هایشان نوعی نان می پختند. که به شکل گرد بود و روی آن را با خرما و پنیر می پوشاندند.

به گفته برخی از مورخان ایرانی، یونانی ها پختن چنین نان هایی را از ایرانیان یاد گرفته اند. و به روم برده اند و در جنوب ایتالیا مرسوم شده کرده اند.

با رشد جمعیت در سال ۱۹۵۰ در آمریکا کم کم رستوران های زنجیره ای به راه افتاد. از آنجایی که پیتزا غذایی است که بسیار راحت پخته می شود و اینکه حملش راحت است.

رستوران دار های امریکایی تصمیم گرفتند که برای جلب توجه مشتریان، بخشی از پیتزا های پخته شده را به خانه مشتریان حمل کنند و سفارشات شان را به دست آن ها برسانند.

در ایران در سال ۱۳۴۷ فردی به نام رضا رئیسی، اولین پیتزا فروشی به نام “پیتزا پنتری” را راه انداخت. که به شکل امروزی پیتزا طبخ میکرد و به مشتریان سرویس میداد.

البته برخی معتقدند که اولین پیتزا فروشی در تهران به نام پیتزا داوود راه افتاد که هنوز در حال فعالیت در این موضوع است.

با وجود تنوع غذایی در ایران. سال هاست که ذائقه ایرانیان به سمت و سوی غذا های فرنگی کشیده شده است. که این خود یک پژوهش جدا گانه را میطلبد.

معرفی بهترین پیتزا فروشی در رشت

خب حالا که با تاریخچه پیتزا آشنا شدیم بریم سراغ معرفی یکی از بهترین پیتزافروشی ها در رشت.

همه ما دنبال این هستیم که در هر زمینه ای بهترین را انتخاب کنیم، مخصوصا در این روز های کرونایی اگر قرار باشد از بیرون غذا بگیریم،علاوه بر طعم ومزه مطلوب، باید مطمعن شویم که از غذا خوری که غذا دریافت میکنیم، تمام نکات بهداشتی را رعایت میکند.

ما با اطمینان به شما پیتزا دنیز یکی از بهترین پیتزا فروشی در رشت ، که یکی از بهترین رستوران ها در سطح رشت است. و از نظر بهداشتی و کیفیت غذا در رتبه اول قرار دارد. و به جرات می توانیم بگوییم که دنیز خالق طعم لذیذ می باشد.

ثبت نظر