نکاتی که در برگزاری جشن عروسی باید به آن ها توجه نمایید

در این مقاله می خواهیم نکاتی که در برگزاری جشن عروسی باید به آن ها توجه نمایید را با همم بررسی کنیم .

برگزاری مراسم عروسی یکی از مهم ترین و مراحل نهایی در بحث ازدواج می باشد. در چنین مواقعی عروس و داماد بیشتر از همه نیاز به آرامش دارند تا زندگی شیرین و لحظات خوش زندگی را آغاز کنند.

اما برای برگزاری جشن عروسی باید به نکاتی توجه نمایند تا مراسمی باشکوه، خاطره انگیز و به یادماندنی را تجربه کنند.

میزان بودجه

اولین نکته برای برگزاری جشن عروسی در نظر گرفتن میزان بودجه ای است که شما میخواهید استفاده کنید. باید با یک برنامه ریزی دقیق و منظم مطابق با بودجه تان، همه چیز را انتخاب کنید تا به شما از نظر مالی فشار نیایید و دچار استرس نشوید و بتوانید ازجشن تان لذت ببرید.

تعداد مهمانان

یکی دیگر از کار های اصلی که باید انجام دهید این است که، افرادی را که می خواهید در مهمانیتان حضور داشته باشند، به صورت تک تک در یک برگه بنویسید تا آمار مهمانان را داشته باشید و با توجه به تعداد مهمانان تدارک ببینید.

انتخاب تاریخ مناسب

انتخاب تاریخ مناسب برای حضور افرادی که می خواهید در جشن تان باشند بسیار موثر است. مثلا اگر در وسط هفته جشن عروسی تان را برگزار کنید ممکن است بخشی از افرادی که دعوت کرده اید نتوانند در جشن شما حضور پیدا کنند. بهترین زمان برای برگزاری جشن عروسی روز های تعطیل سال مثل عید ها و یا روز های جمعه می باشد.

مکان برگزاری عروسی

یکی دیگر از نکات مهم دربرگزاری جشن عروسی مکانی است که میخواهید، جشن تان را در آن جا برگزار کنید. بهتر است جایی را که انتخاب می کنید به مرکز شهر نزدیک باشد تا مهمانان بتوانند به راحتی در جشن تان حضور داشته باشند و همچنین قبل از اجاره باغ و تالار به ظرفیت آن مکان با توجه به تعداد مهمانان تان دقت کنید و همچنین به کیفیت غذا و پذیرایی توجه نمایید. ازافرادی که قبلا در آن مکان میهمان و یا میزبان بودند پرس و جو کنید تا با اطمینان خاطر جایی مناسب را برای برگزاری جشن عروسی تان انتخاب کنید.

انتخاب لباس عروس

یکی از مهم ترین و دشوار ترین کار ها در برگزاری جشن عروسی انتخاب لباس عروس می باشد. برای انتخاب لباس عروس، سعی کنید از ۶ ماه قبل از عروسی اقدام نمایید و مدل های مختلف را ببینید، از مزون های مطمعن و معروف شهرتان خرید کنید تا از جنس لباس مطمعن باشید .

عقاید مذهبی خانواده خودتان و همسرتان را در نظر بگیرید و با توجه به آن عقاید لباس باز یا بسته انتخاب کنید.

مدل لباس را با توجه به انرژی خودتان انتخاب کنید، مثلا لباس دنباله دار، در عکاسی و فیلم برداری بسیار زیبا و شکیل می باشد، اما ممکن است شما در آن لباس راحت نباشید و نتوانید به اندازه ی کافی از مراسم تان لذت ببرید. اگر خیلی به لباس دنباله دار علاقه مند هستید، می توانید از لباس های دنباله داری استفاده کنید که بتوانید دنباله آن ها را جدا کنید.

انتخاب گروه موزیک

انتخاب گروه موزیک خوب می تواند شور و هیجان را در شما و مهمانان ایجاد کند و همچنین برعکس، یک گروه موسقی نامناسب می تواند مراسم تان را کسل و بی روح کند و شب عروسی تان را به بدترین شکل ممکن تبدیل کند.

 برگزاری جشن عروسی

بنابراین در انتخاب گروه موسیقی بسیار دقت کنید. از تجربیات دیگران استفاده نمایید، از عروس و داماد هایی که قبل از شما عروسی گرفته اند سوال کنید، و همچنین در اجرای گروه های موسیقی حضور پیدا کنید تا بتوانید بهترین گروه را برای مراسمتان برگزینید.

کلام آخر

این را بدانید که حتما نباید هزینه های آن چنانی کنید تا مراسمتان با شکوه به نظر برسد، مثلا با حذف گل آرایی و شمع آرایی هم میتوانید جشنی با شکوه و خاطره انگیز را برای خود و مهمانان رقم برنید.

و همچنین این را در نظر داشته باشید، ممکن است بعضی از برنامه ریزی هایی که کرده اید مطابق میلتان پیش نرود. در آن لحظه قطعا نمی توانید کاری کنید. پس خونسردی تان را حفظ کنید و در کمال آرامش از آن لحظه لذت ببرید.

ثبت نظر